Brei je arm-band

Standaard

Soms heb je van die mooie wol, waar je eigenlijk niet goed weet wat je ermee moet. Nou, ik heb dat regelmatig…
Nu zag ik bij mijn omzwervingen op het world wide web gebreide armbanden. Dat heb ik dus maar eens uitgeprobeerd.

Om een stevige basisvorm te krijgen heb ik breed elastiek dubbel op elkaar gestikt. Daar heb ik een beetje vulspul tussen gedaan zodat het een beetje body kreeg. Daarna aan het breien. Ik heb voor deze wol gewoon tricotsteek gebruikt, omdat de wol zelf al een leuk effect geeft door de ‘bolletjes’ die er in zitten. Netjes meten; ik had een lapje van 20 x 10 nodig, maar dat is afhankelijk van  je basisvorm. Daarna het lapje mooi om de band gezet en voilá!

Ik ben alleen vergeten rekening te houden met het gebreide stuk dat aan de binnenkant van de band komt. Dus nu is hij eigenlijk een beetje te strak naar mijn zin… Maar goed; toch weer lekker bezig geweest!!

   

Eén reactie Volgende »

Plaats een reactie