Bonsai vervolg

Standaard

Naar aanleiding van een vraag deze post: een vervolg op een vorig bonsai post. https://ninanaaigaren.wordpress.com/2012/11/11/bonsai-kralenboompjes/

De vraag (vrij vertaald ;-): Hoe heb ik deze in elkaar gebakken? bonsai

Antwoord: Graaf, graaf in geheugen dat met de dag ouder wordt… Ergens moet ik nog een geschreven beschrijving hebben, maar niet digitaal. Dan moet ik effe zoeken. Wel heb ik dit youtube filmpje gevonden waar je de techniek voor het maken van takken en uiteindelijk stam kunt zien (zoals ik het heb gedaan tenminste).

In het filmpje gebruiken ze ook ‘floral tape’= bloementape of band. Dit heb ik wel gebruikt om de stam dikker te maken, maar dat vond ik er niet mooi uitzien. Dus daarna heb ik daar weer ijzerdraad omheen gewikkeld dat ik ook voor de takken gebruikt heb. De takken heb ik eerst gemaakt door kleine bosjes te maken van de losse takjes van verschillende lengtes. Mix vooral de lengtes anders ziet het er erg onnatuurlijk uit. hier een paar foto’s van hoe de bosjes aan een tak zitten en zo één geheel gaan vormen. De bosje kun je als het af is modelleren zoals je wilt. Arbeidsintensief, maar sneller dan wachten tot een echte bonsai in vorm is gegroeid en gesnoeid!

boom03

boom02

PS: bedankt voor de vraag; ik was vergeten hoe leuk ik dit vind om te doen!

Plaats een reactie