Brits krukje

Standaard

Soms moet je even met de voetjes van de vloer. Voor dat doel heb ik een klein krukje gemaakt.

Er lagen nog drie oude krukpootjes in de schuur. Die heb ik vastgemaakt aan een rond gezaagd stuk hout en de basis was daarmee klaar.

De bekleding moest stevig en bol worden. Ik moest dus sowieso naden gaan stikken om de de ronde, bolle vorm erin te krijgen. Na wat schetsjes gemaakt te hebben besloot ik de benodigde naden in het ontwerp op te nemen. Het is een aangepast ontwerp van de Britse vlag geworden.

Ik begon met de blauwe strepen van spijkerstof. Deze stikte ik op de witte strepen die er aan de zijkant een stukje onderuit piepen. De tussen-stukken (het blauwe deel van de vlag) heb ik in model geknipt van grijs skai-leer. Alle delen zijn op elkaar gestikt met een klein randje naast de stiknaad. Zo kon ik ook steeds de bovenkant van de stof op de goede plaats houden.

Ik heb 8 van deze punten geknipt zodat de bolle vorm ontstond.

Het was wel opletten dat alles paste om de houten basis! Onder de stof zit stevig schuimvulling.

Daarna heb ik de rand omgevouwen naar de onderkant en op het hout geniet.

Toen ik klaar was ben ik eerst maar eens met de voetjes van de vloer gegaan!

Plaats een reactie